11. března 2019

venkovní řádění... VÝTVARKA VENKU

Někdy je složitější holky dostat ven, nechtějí se oblékat, ještě musí uspat své panenky, mají hlad atd... Když už jsme venku, tak zas nechtějí domů. No kdo se v tom mám vyznat. Věřím, že je to nekonečný příběh i v jiných rodinách, alespoň se tím uklidňuji. A tak se mi hodí mít po ruce "motivačky".


Proto jsem se jednou s chutí zapojila do pytlíkové výměny. Cílem bylo vytvořit aktivity, které vytáhnou děti ven, kde se zapojí i rodiče a společný čas venku si všichni užijí. Můj pytlík byl zaměřen na tvoření venku; "pytlík pro šikuly". Za cíl jsem si dala sesbírat takové aktivity a hry, které budou především tvořivé, podněcovat dětskou fantazii, podporovat jemnou motoriku i pozorovat krásy přírody. Jsou to většinou takové aktivity, které nejsou náročné na přípravu, na čas ani materiál. Některé vybízí k tvoření přímo venku, jiné zas cílí na sesbírání různého materiálu a práci s ním následně doma. Některé jsou realizovatelné v jednotlivých ročních obdobích, jiné se dají použít celoročně.

V pohotovosti mám pytlík s pár drobnostmi a motivačky na kroužku, kde stačí jen vybrat, co by se nám zrovna chtělo dělat či hodilo. Aktivity jsou celkem dost variabilní a inspirují k dalším aktivitám. Nejvíce jsem čerpala ze svých dětských let a fotografie jsou buďto vlastní nebo stažené převážně z Pinterestu.
Karty jsou určené k oboustrannému tisku (př. strana 1 a 2 náleží na jeden list papíru). Doporučuji zalaminovat, abyste je mohly všude brát s sebou. Karty obsahují více než 70 různých her a aktivit; motivaček na 13 kartách.

PŘÍKLAD OBSAHU PYTLÍKU

měkký drátek, křídy, hrací kostka, kelímek na vodu se štětečkem, korálky, knoflíky, pírka z papouška, obal od vajíček, barevná přízeň/bavlnka, provázek, permanentní fix, nůžky/nožík, velká vykrajovátka, bloček, různé látky,...





 

MOTIVAČKY



Další inspirace...
Ateliér venku
Ateliér výtvarníka





2 komentáře:

  1. Paráda, díky moc! Stahuju a ukládám! Chodíme ven skoro každý den, ale každá motivace se hodí. :-)

    OdpovědětVymazat